zondag 22 mei 2016

Legend - Marie Lu

Onlangs heb ik het boek Legend gelezen van Marie Lu.
Het is een boek uit het genre: dystopie.
Zoiets als de Hongerspelen dus.

Ik vond het een vlot te lezen boek.
Op Bol.com staat dit boek als een jeugdboek vanaf 12 jaar. Maar dat maakt natuurlijk niet uit. Ik vind dit genre namelijk heel tof om te lezen.

Als je van dit genre houdt is het zeker een aanrader.

Het verhaal gaat een beetje als volgt.
Day is een gezochte crimineel van de republiek.
June daarentegen is een wonderkind.

Allebei hebben ze hun Test gedaan.
June had het maximum van de score, en Day was gezakt.

Door middel van die Test wil men alleen de verstandige mensen overhouden.
De kinderen die niet slagen voor hun test worden afgevoerd naar zogezegde werkkampen. Maar niets is minder waar.....

Door de dood van Junes broer kruisen de paden van deze 2 jongsters.

En wat er dan gebeurd mag ik dus eigenlijk niet verklappen.
Daarvoor zal je zelf wat moeite moeten doen. (of ergens een uitgebreide samenvatting/recentie lezen zoals hier ).

Ik ben begonnen aan deel-2: Wonderkind.

Heb jij ook al een boek gelezen van Marie Lu, laat hier dan gerust even achter wat je er van vond.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten